lördag 5 februari 2011

SKENGBLOGGENS LÖRDAGSSTUND: Starlito



Det är lördag och det är dags för Skeng-bloggens Lördagsstund igen! Den här gången ska jag berätta om en artist jag tycker är sjukt overlooked, nämligen rapparen STARLITO, också känd som ALL STAR. starlito är en sån där rappare som skulle kunna bli jättestor men aldrig har blivit det av nån anledning. han har roliga och smarta texter, en unik röst och är sjukt produktiv. han har sedan typ 2004 gjort 15 mixtapes och en skiva, om jag har räknat rätt!

Tidigare i år släppte han tillsammans med DJ Burn One mixtapet RENAISSANCE GANGSTER. det är nåt så ovanligt som en hel hip-hop mixtape/skiva med en enda producent och en enda rappare! inga guest spots!
en av mina favoriter inom hip hop 2010, kanske till och med min favorit. har definitivt lyssnat på den mer än kanye!!!

tidigare i år släpptes också hans debutalbum Starlito's Way 3. den går att streama och köpa här: http://starlito.bandcamp.com/

^innehåller ett sample av "to the establishment" av Lou Bond!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar